Online brainstorm-vergadering? Zo komt iederéén in een creatieve bui

Je 'ontmoet' elkaar online over een bepaald thema. Om te polsen hoe iedereen er in staat, om te brainstormen over het onderwerp of zodat iedereen zijn eigen ervaring kan delen voordat je een beslissing maakt.


Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich serieus genomen voelt? Hoe vlieg je dit nu speels aan?

 


Geen 13 in een dozijn

Je wilt vooral dat collega's je thema-overleg ontspannen in gaan. 
Dat ze het gevoel hebben dat hun idee ertoe doet.
Want alleen met heel veel ideeën kom je tot het beste idee!

Dit online overleg moet de boeken ingaan als dé creatieve uitspatting van de afgelopen maanden.  

 

Zo krijg je iedereen in de juiste creatieve bui

Nu ben ik zelf nogal een enorme creatieveling. Geef mij een probleem en ik verzin zo 10 oplossingen voor je. Eerst dacht ik dat iedereen dat had. Inmiddels weet ik dat dat niet het geval is... veel mensen vinden het best lastig om met creatieve 'out of the box' oplossingen te komen.

Ik heb iets bedacht om speciaal voor zo'n vergadering iedereen snel in de juiste vibe te krijgen!!

Check snel het filmpje hiernaast (of hieronder als je dit op je telefoon leest).

 


Heb je op play geklikt?

Mooi!
Met mijn gitaar om mijn hals vertel ik dat er heel veel hits geschreven zijn met maar 4 akkoorden.
Wat een creatievelingen zijn die liedjesmakers...! Geef ze er 4, en ze doen het met 4!

Ik neem iedereen vanuit zijn eigen huiskamer in 5 minuten tijd mee langs een hele reeks bekende liedjes met die 4 akkoorden. Het filmpje hierboven is een voorbeeldje. Ik heb inmiddels legio liedjes gevonden die op deze 4 akkoorden gespeeld kunnen worden en dat is geweldig. Zo kan ik namelijk kiezen welke liedjes het meest geschikt zijn voor jouw vergadering!

Mensen vallen van de ene in de andere verbazing. Net als ze denken dat er geen creatieve ruimte meer over is, komt er nóg een lied bij. Na mijn laatste uithaal, vertel ik al tokkelend de link naar de ideeën-generator die jullie vandaag zijn.

Daarna bouw ik het op naar een grande finale en barst het virtuele applaus los.

 

 

Is dit een beetje reclame?

Ja, eigenlijk wel natuurlijk! Vergeef me. Ik geloof er gewoon in dat wanneer mensen creatieve energie voelen, dat hun brein dan mega-snel kan schakelen. Muziek krijgt dat voor elkaar! En ik vind het geweldig leuk om daarbij te helpen.


Lees hier meer: